Owoce na diecie

0
208

Od dawien dawna istnieje przekonanie mówiące o tym, że na diecie pod żadnym pozorem nie powinno się jeść owoców.

Wiele osób do dziś powiela ten stereotyp. W końcu owoce z uwagi na wysoką zawartość cukrów prostych mogą przeszkadzać w odchudzaniu i zaburzać jego efektywność.

Z drugiej jednak strony są to jedne z bardziej wartościowych i do tego naturalnych produktów, do których jedzenia przekonuje się zarówno dzieci, jak i dorosłych.

Gdzie zatem tkwi prawda? Czy owoce na diecie naprawdę są produktami zakazanymi, czy jednak można wprowadzać je do odchudzających jadłospisów?

Cukier w owocach

Prawdą jest, że owoce w dużej mierze składają się z samego cukru.  A mimo iż jest to fruktoza, a nie sacharoza, to dalej pozostaje ona zwykłym cukrem, który w organizmie człowieka bardzo szybko zostaje przekształcony w czystą glukozę.

Dla organizmu nie ma bowiem większego znaczenia to, czy zje się czekoladowego batonika, czy np. trzy jabłka. Cukier zawsze pozostanie cukrem.

Różnica polega tylko na tym, iż w owocach występuje on w towarzystwie witamin, minerałów oraz błonnika pokarmowego.

Trzeci składnik można uznać za najważniejszy.

Błonnik pokarmowy spowalnia bowiem wchłanianie cukrów i sprawia, że wolniej są one przetwarzane w tkankę tłuszczową.

Istnieje więc spora szansa, że organizm wcześniej zdąży je zużyć. Trzeba mu tylko na to pozwolić.

A z tego powodu owoców nie zaleca się jeść w godzinach popołudniowych – lepiej to zrobić rano lub w południe, by wykorzystać pobraną z nich energię w postaci fruktozy.

Czy można jeść owoce na diecie?

Owoce na diecie nie są więc produktami tak całkowicie zakazanymi. Wolno je spożywać nawet w momencie odchudzania, o ile tylko zna się umiar.

Z owocami łatwo można przesadzić. Objadając się nimi od samego rana do późnego wieczora, na pewno nie można liczyć na szczupłą i zgrabną sylwetkę.

Tak duża ilość cukru nie jest też korzystna dla zdrowia, dlatego dietetycy zalecają, by to warzyw na diecie było więcej niżeli owoców.

Warto też wybierać te owoce, które charakteryzują się względnie niską zawartością cukru. Będą to m.in. niedojrzałe banany, ale też arbuz czy owoce jagodowe.

Według https://doktorfit.edu.pl/owoce-na-odchudzanie/ owoce, które warto spożywać na diecie:

  • Jabłka
  • Aronia
  • Kiwi
  • Awokado

Leave a reply