Google Ads – modele rozliczeń

0
795

Google Ads to doskonały sposób na widoczność w sieci w bardzo krótkim czasie. Czasami nawet świeża, dopiero co oddana do użytku domena jest wyżej w wyszukiwarce od tej, która przez wiele lat stara się naturalnie pozycjonować bez ingerencji linków sponsorowanych czy działań promocyjnych. Jednak, za taką formę osiągania wyników w wyszukiwarkach, należy uiścić pewną opłatę, zgodną z wyceną naszych osiągniętych efektów. Czy jedynym sposobem jest płatność za każde kliknięcie?

Przy tworzeniu reklam w Google Ads (co to jest) kojarzymy wyłącznie jeden sposób płatności za kampanię reklamową, jest to metoda PPC (pay per click), czyli za każde kliknięcie. Wycena tej samej frazy może być tutaj różna od siebie, uzależniona od pory dnia, czy popularności w danym dniu. Jednak nie będziemy w tym miejscy rozmawiać o kosztach, bo rozważania na ten temat można znaleźć w zupełnie innym miejscu, sprawdzimy natomiast jak inaczej można się rozliczyć z największą wyszukiwarką w sieci – z gigantem Google.

Jak inaczej rozliczyć się za kampanie w Google Ads?

W przypadku tworzenia kampanii w Google Ads, możemy samodzielnie wybrać taką metodę rozliczania, jaka będzie dla nas odpowiednia i najtańsza. Jak już było wspomniane, możliwości nasze nie ograniczają się wyłącznie do opłaty za kliknięcie, ale są też inne metody, równie skuteczne i pozwalające obniżyć koszty. Jakie?

  • CPM/CPT – koszt odsłony za tysiąc wyników. Czyli za to, że nasza reklama pojawi się w wyszukiwarce dokładnie tysiąc razy! Niezależnie od tego, czy za każdym razem ktoś w nią kliknie czy też nie, reklama się pojawia wysoko i zachęca użytkownika do odwiedzenia. Taki sposób może się sprawdzić, gdy konkurencja chce działać na naszą niekorzyść i specjalnie klika w reklamę AdWords w nadziei, że wygeneruje wyższe koszty – dziwne? W przypadku konkurentów wszystko jest możliwe!
  • CTR – czyli współczynnik klikalności, obliczany jest tutaj procentowy stosunek wszystkich kliknięć w reklamę do liczy jej emisji. Np. jeżeli reklama pojawiła się 1000 razy, a tylko 30 razy ktoś kliknął, mamy CTR na wysokości 3%.
  • CPC – koszt za każde kliknięcie, opłatę wnosi się tylko wtedy, gdy ktoś rzeczywiście wejdzie na naszą stronę. Jest to bardzo popularna metoda, często stosowana w kampaniach sprzedażowych.
  • CPV – tutaj płaci się za obejrzenie reklamy w serwisach video, do takich należy chociażby bardzo popularny YouTube, w którego każdy internauta co najmniej raz w życiu skorzystał!
  • CPA / CPL – koszt za działanie, pozostawienie swoich danych, zakup produktu bądź wykonanie innej aktywności przez użytkownika, można się spodziewać, że jest to najlepsze z możliwych rozwiązań, jednak warto wcześniej sprawdzić jego koszty.
  • CPO – za każde zamówienie przez użytkownika.
  • FLAT FEE – to rozwiązanie generuje opłaty z góry, za czas emisji, za określoną sztywno stawkę. Nie ma tutaj żadnych limitów odsłon ani liczby kliknięć

Jak zatem widać, Google Ads to nie tylko jeden model rozliczeń, a cała gama możliwości, które mogą obniżać Twoje koszty reklamowe.

Źródło: https://mediaclick.pl/

Leave a reply